دسته‌بندی نشده

انواع جنس درب

درب ضد آب

از درب ضد آب می‌توان به عنوان یک درب داخلی پرفروش نام برد. درب ضد آب یا همان درب ABS  به مدلی از درب داخلی گفته می‌شود که در مقابل رطوبت و پوسیدگی بسیار مقاوم است و عمدتاً به عنوان درب حمام و سرویس مورد استفاده قرار می‌گیرد. درب‌های ای بی سی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است.

درب اتاقی

درب اتاقی یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها و اجزای یک ساختمان است که با کمک آن قسمت‌های مختلف ساختمان و اتاق‌ها را از یکدیگر تفکیک می‌سازیم. درب اتاقی چوبی از محبوب‌ترین مدل‌های درب داخلی ساختمانی است که نسبت به سایر درب‌ها دارای قیمت بالاتر، کیفیت بهتر و ظاهری زیباتر است.

 درب ام دی اف

از دیگر درب‌های داخلی می‌توان به درب ام دی اف اشاره داشت. این درب‌ها نسبت به مدل‌های دیگر درب اتاقی دارای قیمت مناسب‌تری هستند و از کیفیت و تنوع طرح بسیار بالایی برخور هستند. درب MDF می‌تواند دارای روکش‌هایی از جنس پی وی سی و چوب باشد، که درب با روکش پی وی سی را می‌توان به عنوان درب سرویس بهداشتی نیز مورد استفاده قرار داد.

درب PVC

مهم‌ترین ویژگی درب ام دی اف با روکش pvc، مقاومت این درب‌ها در برابر رطوبت است. بنابراین می‌توان از درب‌های پی وی سی برای سرویس بهداشتی نیز بهره برد. از مشخصات مهم درب پی وی سی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مقاومت بسیار بالای این درب‌ها در برابر رطوبت
  • طول عمر بالا
  • وزن سبک
  • مقاوم در برابر نفوذ حشرات
  • قیمت مناسب و کیفیت بالا

درب داخلی لمینت

درب‌های لمینت یا درب HPL  از سری درب‌های پرفروش در بازار ایران است. درب‌های اچ پی ال با روکشی از نوع ملامینه نسبت به برخی دیگر از درب‌ها مزایا و برترین‌هایی دارد. یکی از مزایای این درب‌های اتاقی، ارزان بودن آن‌هاست چون به دلیل برخورداری از روکش ملامینه نیازی به رنگ آمیزی ندارد و از این بابت هزینه‌ای شامل آن نمی‌شود. بعضی از تولیدکنندگان درب ملامینه، دور تا دور درب را با ورق‌های ضد آب می‌پوشانند که باعث افزایش مقاومت درب ملامینه در برابر رطوبت و جلوگیری از پوسیدگی درب می‌شود. همچنین ظاهر زیبای درب‌های لمینت از دیگر خصوصیات این محصولات محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =